Aan alles komt een.........

19 februari 2016 - Vlaardingen, Nederland

Naiyang, Phuket.
Wat hebben we toch genoten in dit heerlijke plaatsje.
Zo'n rust en zo'n heerlijk strand waar je heerlijk relaxed kunt liggen tussen de palmbomen of zelfs als je wilt in een hangmat.
We zagen een Fransman een poging doen om in de hangmat te gaan liggen en het was jammer dat we de camera niet bij de hand hadden want dan was het een Utube hit geworden.
Hij stapte de ene kant in en lag meteen plat aan de andere kant. Merdre Merdre.
We hebben ons in ons hotel annex massagesalon eens goed onderhandel laten nemen en al onze spiertjes eens goed laten masseren.
Het was geweldig en heerlijk ontspannen. De salon staat heel hoog aangeschreven in de buurt en het is echt een professionele zaak. Schoon, lekker geurtje en ontspannen muziek.
Toen we onze scooter terug wilden brengen ( bij ons vorig hotel) kregen we meteen te horen dat we te laat waren en een boete moesten betalen van 200 Bath en tevens dat we nog een dag het ontbijt moesten betalen.
Pissig dus want we hadden het ontbijt dat trouwens niks voorstelde voor 2 dagen betaald.
Niet mee eens dus en het meisje aan de balie ( die er dus eigenlijk niets aan kon doen) de baas laten bellen.
Die kwam dus en ik kon haar overtuigen dat we wel degelijk betaald hadden.
De bazin die de hele situatie ook niet prettig vond en zichzelf er uit probeerde te  lullen begon tijden de conversatie steeds meer op Pippi Wang van de Gooise vrouwen te lijken.
Op het contract van de scooter was een fout gemaakt en we hoefden de scooter morgen pas terug te brengen.
Dus na een hoop heisa weer op de scooter en wegwezen.
We liggen eigenlijk steeds meer in de zee dan op ons strandbed omdat gewoon niet uit te houden is. Tjonge wat is het heet. Het is echt 15 minuten zee en 5 minuten strand.
Zonder slippers haal je  de zee niet eens omdat je dan door het spierwitte zand gebarbecuede voetzolen hebt.
We moeten er vannacht om 4 uur uit omdat we naar Bangkok moeten.
We maken nog een babbeltje met de huisbaas die ons nog even 2 borden met verse meloen komt brengen.
Onze taxi is op tijd en rijdt ons naar de luchthaven ( 5 minuutjes).
In Bangkok zijn we door onze taxi-chauffeur na een soort puzzelrit afgezet bij ons hotel. Hij wist de weg niet goed en via telefooncontact met zijn collega's en langs de weg vragen aan voorbijgangers ( hij stopte , vroeg de weg en toen de man amper uitgesproken was gaf hij weer volgas terwijl de man nog steeds aan het praten en gebaren was ) stopte hij juichend voor het hotel alsof hij een wedstrijd gewonnen had :Yes, yes , here is your hotel !!!
Het is echt een super-de-luxe hotel. We komen veel te vroeg aan maar mogen wel direct op de kamer.
Nu Bangkok in en het is weer staren naar al die torens en supergebouwen.
We lopen door kleine steegjes met zijn honderden eettentjes en winkeltjes.
S'avonds gaan we nog naar Kohsanroad DE buurt voor backpackers en jongeren.
Nu zien we dat met andere ogen omdat het voor ons bekend is en niets veranderd is maar nogmaals voor de jongeren is en blijft dit geweldig.
Ria heeft zich vooral beziggehouden met shoppen en ik ben er achter aangehuppeld.
Shoppen is niet echt mijn hobby, maar ik heb wel voor één euro mijn horloge kunnen laten repareren.
Toen we Kohsanroad verlieten werden we weer geconfronteerd met veel te dure taxi's en net zoals andere keren liepen we een stuk verder waar we wel tegen een redelijke prijs werden weggebracht.
Onze laatste dag hebben we overdag nog in een Tuk Tuk gezeten en minuten stilgestaan in het enorm drukke verkeer waar je dus echt kapot gaat van de stank en de uitlaatgassen. Ik kreeg er zo de balen van dat ik me voornam om nooit meer naar Bangkok zou gaan.
Het mooie is dat ik op zo'n enorm stinkende straat waar de lucht gewoon grijs is van de uitlaatgassen van de oude stinkende bussen uit 1960 aangesproken werd dat ik daar niet mocht roken !!!! Er gold in die straat een rookverbod. Onvoorstelbaar.
We gaan naar de International AirPort en de chauffeur rijdt als een waanzinnige, wat op zich niet gek is als je denkt dat die man normaal uren in de file staat in de stad.
Dus die dacht: lekker ff gas geven.
Ons vliegtuig heeft een uur vertraging dat op zich niet zo'n probleem is omdat het een enorme drukte op de luchthaven is en alles heel traag verloopt.
We vliegen via Doha (Quatar) naar Amsterdam en dat gaat allemaal prima.
In Amsterdam staat onze vaste chauffeur Dennis ons al op te wachten en brengt ons naar huis.
Gadverdamme is het KOUD...........
We zitten nu op de bank na te genieten van een heerlijke maand wegwezen.
Leuk dat jullie ons gevolgd hebben  groetjes Ton en Ria.

1. Christa:
    19 februari 2016
    Ik ga de verhaaltjes missen. Wat schrijf je toch heerlijk Anton.
  2. Niek de Hoog:
    19 februari 2016
    Oke lekker nagenieten van alles wat jullie gezien en meegemaakt hebben stelletje wereld reizigers. Prachtig om jullie verhalen te lezen. Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn!!!

Niek
  3. Jos Entius:
    20 februari 2016
    We hebben weer genoten van je mooie reis en zien weer uit naar de volgende. Ik denk dat het Moskou wordt omdat je niet zonder die Russen kan.
    Groetjes van Jos en Janny
  4. Arikus en Hanny:
    21 februari 2016
    Daar zitten we dan. Alles en iedereen weer thuis op de basis, niks meer te lezen en niks meer te genieten van de mooie verhalen en wegdromen bij de mooie fotokes. Maar weer een reden temeer om nog eens terug te gaan, want wat is het toch heerlijk. Nu effies wennen en dan weer de dagelijkse beslommeringen oppakken. Groetjes aan jullie saampies en tot horens!!!!
  5. Ans:
    21 februari 2016
    Heerlijk verhaal en natuurlijk weer genoten, t'was net of zelf weer in Bankok was, om nooit te vergeten de fietstocht daar! Bedankt luitjes en nu ff wennen hier!! ☔️
  6. Hub Bonten:
    Hoi Ton en Ria,

Dat is ff wennen weer in dit kikkerlandje als je zo een geweldige vakantietrip achter de rug hebt, heb genoten van jullie mooie verhalen.

Groetjes Hub
  7. Elizabeth:
    21 februari 2016
    Genoten van al die leuke verhalen, voelde de Hitte waar jullie door heen gingen,de Zee zal ook wel Heet geweest zijn, Prachtig beschreven al die Weetjes.
  8. Pedro:
    24 februari 2016
    Wat een belevenis, ik heb genoten van jullie mooie verhalen, en gelukkig weer gezond thuis....:)