Hot Hotter Hottest

3 februari 2016 - Koh Lanta, Thailand

We zijn nu alweer een paar dagen op Kohlanta.
We hebben een scooter gehuurd voor 5€ per dag en hebben hiermee alle uithoeken van het eiland bekeken.
Het is heerlijk rijden hier want de drukte valt wel mee. Het gaat wel op en af zelfs tot enorme hoogtes en je moet je remmen goed in de gaten houden.
We zijn een Frans echtpaar tegengekomen die een flinke klapper met de scooter gemaakt hadden en uit de bocht waren gevlogen. Mevr. Moest in Phuket geopereerd worden aan een dubbele armbreuk . Verder zaten beiden onder de schaafwonden van top tot teen.
We zijn naar het zuiden geweest naar het National Park waar we een wandeltocht gingen maken in een pracht natuurgebied.
Bij de ingang kregen we een A4 tje met een tekeningetje van de route. Leek vrij simpel dus doen we dat ff.
Nou zeg dat werd nog een helse trip.
Het ging alleen maar hoger en hoger en hoger en dat allemaal met trappen .
De treden van de trappen varieerden van 40 tot 50cm dus dat was geen yoga wandeling maar survival. We hebben vaak staan vloeken, zweten, hijgen.
Er kwam maar geen eind aan en telkens als je dacht nu hebben we het gehad kreeg je weer de volgende trappenreeks.
Dan was er weer een vervallen brug die niet meer te gebruiken was en dan maar door de droge rivierbedding lopen.
Maar de natuur was prachtig, hoge aparte bomen, termiethopen, lianen en planten maar geen vogel te zien.
Eindelijk het eind in zicht maar toen moesten we nog een heel steile klim naar beneden maken en dat was ook niet mals.
Eindelijk de finish en een koude cola.
We zitten op een bank in het park en worden meteen lastig gevallen door die vieze Makaken met hun lange tanden. Ze zitten je maar aan te staren om voedsel van je te pikken.
Helemaal niet bang die beesten want ze zitten gewoon voor je neus.
Niet alleen voedsel en blikjes cola maar ze zijn ook gek op je bril of fototoestel. Bij andere mensen werden zo de ijsjes uit de hand gerukt. Parkwachtsters stonden telkens met een Katapult de rotapen weg te jagen. En denk maar niet dat ze bang voor je zijn want ze springen gewoon op je af en zie je op een paar cm afstand alleen een gebit met grote hoektanden. Daarna met de scooter een leuk standje opgezocht en een welverdiende duik genomen. Het was echt zo'n mini-strandje waar de hele dag Bob Marley klonk en een groep Amerikaanse jongeren zaten te blowen en te kletsen. Om de 3 woorden hoorde je Fucking this en Fucking that , wat een raar volk is het ook, alsof de hele wereld alleen van hun is.Fucking irritatting dus. Voor de rest houden we ons alleen maar bezig met relaxen en lekker eten. We hebben
We hebben ons ook nog eens lekker laten verwennen in een massagesalon waar Ton een heerlijke olie massage heeft ondergaan en Ria heeft Pedicure en een heerlijke gezichtsbehandeling genomen. Heerlijk relaxed. Je voelt je als herboren. We genieten eigenlijk dubbel op omdat we vorig jaar in deze tijd onze reis naar Thailand hebben moeten annuleren omdat Ton toen heel erg ziek werd en we hele spannende tijden tegemoet gingen. Deze periode heeft ons veel energie gekost en die zijn we nu lekker in dit heerlijke land aan het bijtanken. Thailand staat qua relaxedheid op nr 1.
Eten kost geen drol. Voor 6€ met z'n tweeën heb je hier heerlijk gegeten en gedronken. Een colaatje kost 50cent. Vandaag onze laatste dag en morgen vroeg worden we opgehaald voor de Ferry naar Krabi. Daar worden we opgevangen door een chauffeur die ons naar ons resort in AO Nang brengt.

1. Arikus en Hanny:
    3 februari 2016
    Heerlijk om te lezen, maakt ons super enthousiast om er ook eens heen te gaan. Wacht op de verhalen van KrabI. Is voor ons ook nog een bestemming. Misschien gaan wij jullie wel na apen, zonder witte hoektanden, haha!!
  2. Niek de Hoog:
    3 februari 2016
    Mooi verhaal weer Ton en Ria. Mooi zo'n klauter en klim wandeling. Enne Bob Marley is natuurlijk fantastische muziek!!! :-)
  3. Inge Stigter:
    3 februari 2016
    Heerlijk genieten nog even. het is idd een welverdiende vakantie en waar kun je beter relaxen dan op een palmbomenstrandje in Thailand?
  4. Inge Stigter:
    3 februari 2016
    er mist geloof ik wel een stuk van het verslag?
  5. Ton:
    3 februari 2016
    Hoi Inge en Hans, idd ff iets fout gegaan met knippen en plakken.
    Is hersteld. Bedankt voor de tip
  6. Janny en Nico:
    3 februari 2016
    Wat heerlijk allemaal, wij hebben er ook zin om straks te genieten, het is wat met die mannen van ons he Ria Geniet maar lekker samen en ik lees tussen alle rommel door even jullie ervaringen dus even tijdverdrijf voor mij. Lekker genieten samen
  7. Ans:
    3 februari 2016
    Heerlijk warm daar bij jullie, die trappen zie ik niet meer zitten( leeftijd?) maar Krabi lijkt mij fantastisch, en wacht jullie volgende verslag af!! Veel plezier!!
  8. Lienke:
    3 februari 2016
    Jullie zijn goed bezig, genieten zoveel je kunt!
  9. Pedro:
    4 februari 2016
    Geniet er maar dubbel ervan jullie tweetjes, en wat de trappen betreft, de tempel bij Krabi zijn ook zo gevarieerd qua hoogte, Veel plezier samen!....
  10. Trudy:
    4 februari 2016
    Hoi Ton en Ria .weer een leuk verhaal ,En jullie genieten echt .Het is jullie gegund .Wacht met spanning op jullie volgend verhaal liefs van Joost en Trudy XXxx
  11. Jaco en emmy:
    5 februari 2016
    maak een tocht met een boot door de mangrove !! onderhandelen over de prijs vanuit de haven in krabi stad zeer zeker de moeite waard .
    gr jaco en Emmy
  12. Christa:
    8 februari 2016
    Oh heerlijk die verhalen. Wordt tijd dat we daar ook eens heen gaan. Geniet verder. Ik geniet mee. Xx