Kohlanta Wauwwwww.

31 januari 2016 - Koh Lanta, Thailand

26 Januari Vanmorgen wakker geworden uit het raam gekeken en jawel hoor. Zwaar bewolkt en regenbuien. Maar ja je moet toch wat en om de hoek 2 regenjasjes gekocht die na een half uur al kapot waren. Het blijft maar gieten. Dus van de ene shop naar de ander en maar weer koffie gaan drinken om het een beetje warm te krijgen. Meeste zaakjes hebben geen deuren om te sluiten en dus daar is het steenkoud. Toch eentje gevonden waar we een bakkie nemen. Daar komen we een ouder echtpaar uit Groningen tegen die tot nu toe 850 km gefietst hebben in Noord-Thailand. De fietsen hebben ze hier voor €500 gekocht en die kunnen ze als over een paar weken naar huis gaan voor minimaal de helft van de prijs terugverkopen. Ook zij hebben onder de regen te lijden (zeker als je op de fiets zit). De Thai zijn ook zo goed als kan winters gekleed. Dikke mutsen op 5 T-shirts over elkaar en handschoenen aan. Het blijft zo de hele dag pokke weer. Op de kamer gaan zitten heeft ook geen nut want verwarming bestaat hier niet. 27 Januari Onze laatste dag Changmai. Gelukkig is het weer iets bijgetrokken en in de middag nemen we een taxibusje naar de Doi Suthep tempel. De tempel ligt op een hoogte van 1601 meter. Het is een van de drukstbezochte tempels van Noord-Thailand. Het is een boeddhistische tempel en het lijkt wel Lourdes. Bussen rijden af en aan. Een en al boeddhabeelden met klatergoud. Wel heel mooi om te zien en ook de rituelen van de mensen (kaarsjes offers). Je kunt naar boven met Of: de kabelbaan Of: 320 treden van de trap nemen. Je kunt je voorstellen wat wij gekozen hebben. Boven zou je een geweldig uitzicht hebben over Changmai maar dat ging dus mooi niet door omdat we gewoon in een groot wolkendek zaten. Na afloop wilde onze taxi-chauffeur ons nog even door een juwelenshop loodsen maar daar waren we dus gauw klaar mee. En dat vond hij niet leuk. Langs de rivier afgezet in een buurtje waar aparte types rondliepen , van die hangen gebleven Hippies van rond de 65. ( Kale kop met paardenstaart). Daar een lekker hapje gegeten en terug gewandeld naar ons hotel (het is droog) Koffertjes in orde gebracht en op tijd naar bed want we moeten om half 4 er uit omdat we om om 6.30 uur vliegen naar Kohlanta. 28 Januari. Bah !! Niet lekker om op je vakantie een wekker te horen maar we staan dus om 4 uur op straat om een TUK TUK aan te houden. Het is een dubbelgehandicapte chauffeur die ons met topsnelheid in een paar minuten naar de luchthaven brengt. Vliegtuig op tijd en na 2uur vliegen (1000km) landden we op Krabi. Bloedheet !!!!! Wat een schock.. Maar wel lekker. Op de luchthaven worden we opgewacht door een chauffeur die ons naar de pier brengt waar onze boot naar Kohlanta vertrekt. Na een uurtje gaan we aan boord en zitten we op een overvolle boot die onderweg nog enkele mensen oppikt van een klein eilandje. We hebben al leukere tripjes meegemaakt. Eindelijk land in zicht. De koffers worden door de bemanning aan de kade gezet en binnen een minuut staat er ook wel iemand klaar die ons naar ons Resort brengt. 10 minuten later ingecheckt en zitten we in een leuk huisje aan en met uitzicht op een paradijselijk strand. Dus eerst maar even een heerlijk duik in zee (heel warm water) De temperatuur buiten ligt tussen de 34 en 36 graden in. We wisten van te voren dat het huisje geen airco had en alleen maar een ventilator maar dat namen we maar op de koop toe. Maar naarmate de dag vorderde ging je toch denken: hoe zou het vannacht zijn met die hitte. Gelukkig waren we moe van het reizen en viel die eerste nacht wel mee en konden we relatief goed slapen. Maar toch!! Met deze hitte is het toch wel lekker als je A-C hebt. We hebben dit maar voor 2 nachten geboekt. We hebben onze laundry gebracht. We hebben een scooter gehuurd en zijn meteen een groot stuk gaan rijden door de prachtige natuur. Onderweg nog olifanten gezien die langs de weg stonden. Je kunt hierop toertjes maken maar daar doen we niet aan mee. Voor de rest pracht baaien en stranden en overweldigend veel groen. In het struikgewas staan metershoge planten als onkruid die bij ons in de bloemenwinkel handen vol geld kosten. Tegen de middag zijn we gaan kijken voor een ander hotel voor de komende dagen. We hebben nu een heel leuk huisje met airco dat werkelijk heel nieuw is. Alles zit nog in plastic verpakt, zelfs de stopcontacten. Het lijkt wel een ziekenhuiskamer zo schoon en dat voor een heel goede prijs. We onderhandelen nog even over het ontbijt want dat zijn ze nog niet zo gewend omdat wij de eerste Europese gasten zijn. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Leuk sfeertje hier, allemaal vriendelijke locals. We genieten volop en ondanks dat Kohlanta en sowieso Thailand ons niet onbekend is blijft het hier toch weer elke dag genieten....

1. Christa:
    31 januari 2016
    Geweldig Anton. Je schrijft altijd zo "beeldend"" ik zie, voel en hoor met jullie mee. Geniet verder xx
  2. De Groot en Co:
    31 januari 2016
    Genieten!!! Blijft toch heerlijk dat jullie dit kunnen doen. Pas goed op elkaar!

Veel liefs van ons
  3. Peter Berendse:
    31 januari 2016
    Inderdaad beeldend zie het ook helemaal voor me! En met de vraag kabelbaan of trap, neem ik aan dat jullie voor de TRAP gekozen hebben heel fijn dat jullie lekker aan het genieten zijn!