Van Krabi naar Phuket

7 februari 2016 - Tambon Karon, Thailand

Vanmorgen hebben we nog ff ontbijtje gehad bij ons huisje en dan is het afwachten of we worden opgehaald voor de Ferry. We hebben dan telkens onze twijfels maar dat blijkt iedere keer ongegrond. De chauffeurs weten steeds weer elk adresje (hoe klein het ook is) te vinden.
Ook dit keer weer een gehandicapt jongetje met kromme handen die dan toch je koffer in de auto wil dragen. Dus maar ff zelf gedaan. In het haventje weer een drukte van heb ik jou daar maar nadat we via een andere boot op de onze zaten hebben we maar voor een plekje binnenin gekozen omdat de zon al stevig staat te branden.
Aangekomen in Krabi worden we weer opgevangen door een chauffeur die ons naar een open busje brengt en waar het nog wachtten is op andere reizigers.
Zo en dan nu op weg naar AO Nang de badplaats bij Krabi waar het druk is omdat van daaruit eigenlijk alle bootjes naar de eilanden vertrekken.
Wij zijn hier al eens geweest in 2009 en kennen dus de meeste plekken direct terug.
Na een uurtje komen we bij ons resort Krabi Blue Village aan.
Er zijn hier diverse huisjes in een groot en groen park.
Ons huisje is ruim en gezellig en het toilet en de douche zijn in een soort serre met groene planten ondergebracht dus als je op de plee zit is het alsof je buiten zit en wanneer je onder de douche staat lijkt het op een regenwouddouche.
Nadat we geïnstalleerd zijn nemen we maar meteen een scooter voor 3 dagen.
En toen we later het contract nog ff goed doorlazen schrokken we wel even want bij schade of diefstal moeten we 50000 Bath betalen.
Dus op elke plek waar we dat ding neerzetten ging het dubbel slot er op.
Er zijn ook verhalen bekent van scooters die door de verhuurder zelf gestolen werden en jij voor de z.g diefstal kon opdraaien. Dus ook weer opgelucht toen hij ingeleverd werd en dat we het paspoort terug kregen. (Zonder paspoort géén scooter, een kopietje werkt hier niet).
We hebben dan ook verschillende toertjes gemaakt vooral door dorpjes waar het een en al groen is en de rotsformaties ( zuilen kaarsrecht de lucht in) overweldigend zijn.
Prachtige palmbomen langs de weg en heel veel rubberplantages , aan de bomen hangen zwarte kommetjes vol met verse witte rubber.
Langs de weg liggen veel slapende honden in het zonnetje, tot dat wij langs komen dan rennen ze blaffend achter ons aan en proberen Ria in haar kuiten te bijten.
Diverse stops gemaakt waar je met een geweldige blik op een prachtbaai van een bakje koffie kunt genieten.
Het ontbijt wordt vlak voor onze neus bij het zwembad geserveerd en het personeel is dus elke ochtend al vanaf 6 uur bezig alle tafels en benodigdheden op hun plaats te zetten.
Voor de rest natuurlijk weer heerlijk en heerlijk eten.(waar wij natuurlijk met een kritisch oog naar kijken nadat we de kookcursus gevolgd hebben)
S' avonds zitten we nog ff op een terrasje waar de Canadese eigenaar en zijn vrouw muziek maken (viool en gitaar) ze spelen en zingen echt goed en proberen grappig te zijn.
De tweede avond verzeilen we er weer en dan zijn de grapjes natuurlijk minder leuk als die hetzelfde zijn als de dag er voor.
De tent zit wel stampvol en daarom is het met afrekenen een chaos. Er staan te veel consumpties op onze rekening en na beklag hoeven we nog minder te betalen dan we gebruikt hebben.
S'middags lekker relaxen aan de pool voor ons huisje en een middagdutje doen( we zijn meestal rond 6 uur al op de been)
In het zwembad (gelukkig is het onze laatste dag) doen een stel Italianen gewoon hun T-shirts uitwassen en hun handdoeken en een islamitische familie gaat weer lekker zwemmen met Boerka en al.
S'nachts slapen is niet zo leuk als je partner je om de haverklap wakker maakt omdat er weer een beest op het dak zit. Is het een grote vogel?, een aap?, een eekhoorn ?  Ik weet het ook niet maar ben wel weer wakker!!!
Ria had nog een kleine rat zien lopen vandaar dat ze elk geluidje hoort.
We gaan nu aan ons laatste ontbijt op Krabi. We worden om 10.30 uur opgehaald voor de snelle boot naar Phuket die om 11.30 uur vertrekt.
En ja hoor alles is weer op tijd en in de haven van Krabi krioelt het van het volk, maar dat zijn gelukkig de mensen die de langzame boot naar diverse eilanden hebben.
Als die mensen aan boord zijn is het op de steiger rustig.
Dan wij aan boord van de snelle Jelle met zijn krachtige 4 motoren en nadat we 2 korte stops gemaakt hadden bij 2 eilandjes om mensen op te pikken en af te zetten kwamen wij exact in 1.15 uur varen aan op Phuket. Een klein haventje omringt door Mangrovebossen. Heel pittoresk.
Nu nog van de boot af en dat is altijd een crime met Ria , ze kan geen diepte zien en is dan van te voren al in paniek. Ook deze keer ging het mis en ondanks dat 2 bootsjongens haar de hand reikten viel ze pardoes op haar knieën.
Ik kijk er al niet meer van op want ben dat onderhand wel gewend. Gelukkig alleen maar een paar schaafwondjes.
Hup hup de koffers in het gereedstaande busje en na wat oponthoud van 2 sukkels die weer eens in de verkeerde bus zaten rijden we richting Hotel. Het is nog een uurtje rijden en dan zijn we in Karon.
Heel vriendelijk ontvangen en we hadden de keuze tussen diverse kamers en wij kozen voor BG. Niet alleen omdat we dan niet onze koffers hoefden te schouwen maar ook omdat we een lekker buitenterras hebben met prachtige planten.
Nog een leuk babbeltje gehouden met de madam des huizes en meteen de boel gaan verkennen. Prachtige brede stranden met een azuurblauw zee waar ze ook strandbedden verhuren (niet gebruikelijk in Thailand).
We zitten nu te genieten van het enorme vuurwerk dat van alle kanten naar ons toekomt. Hier wordt heel uitbundig Chinees nieuwjaar gevierd.
Alle Chinese gezinnen zijn mooi gekleed en er is volop eten en er worden kadootjes uitgewisseld.
Nu Phuket verkennen .... Tot de volgende keer
Ton en Ria

1. Arikus en Hanny:
    7 februari 2016
    Hoi luitjes

Heerlijke verhalen, altijd zo fijn te lezen en je in te leven in jullie verblijf daaro.
    Geniet er nog met volle teugen van wor, gaan wij over tot de orde van de dag.

Groettiesssssss
  2. Christa:
    8 februari 2016
    Ik moet toch eens wat anders gaan verzinnen dan: " oh heerlijk. " Maar dat is wel altijd het eerste wat me invalt. Het lijkt me een fantastisch land. Voor t geval jullie het willen weten : hier is t stormachtig! Veel plezier nog. En Anton wel goed op Ria letten he!! Xx
  3. Lies:
    9 februari 2016
    Alweer een leuk verhaal Ton,jij weet het altijd geweldig te verwoorden,hihi..
    x Lies
  4. Trudy:
    9 februari 2016
    Hoi Ton en Ria .mooi verhaal weer . je had eigenlijk schrijver moeten worden hahaha. gr Joost en Trudy.xx Tot de volgende keer .
  5. Elizabeth:
    13 februari 2016
    Wat zijn jullie toch een Heerlijk Stel.alles klinkt zo gemoedelijk bij jullie.echte Wereld Reizigers.