De reis is begonnen

22 januari 2016 - Chang Mai Gate Hotel, Thailand

​20 Januari,
Vandaag vertrokken van Amsterdam/Schiphol naar Thailand.
Weer verzorgd door onze privéchauffeur Dennis.
De eerste vlucht met Qatar Airways van 6,5 uur verliep voorspoedig en nadat we 2,5 uur op Doha AirPort onze benen konden strekken waren we klaar voor de 2de etappe naar Bangkok. Alles verliep vlug en snel zitten we weer in het enorme toestel van Qatar voor de resterende 6 uur.
Op beide vluchten heerlijk gegeten en natuurlijk om de haverklap in slaap gevallen.
De klok gaat immers eerst in Qatar 2 uur vooruit en dan in Bangkok nog eens 4 uur.
Aangekomen in Bangkok toch wel een beetje gekraakt en toen moesten we ook nog eens meer dan een uur in een zigzag rij lopen voor de paspoortcontrole.
Daarna meteen koffers op halen ( die stonden al netjes naast de band I.v.m. het enorme oponthoud).
Naar buiten meteen een taxi geregeld die ons naar ons hotel in een buitenwijk in de buurt van het Nationale vliegveld bracht (weer zo'n chauffeur die moet doorwerken dat hij 90 is. Was een ritje van 3 kwartier maar dan zitten we wel bij de luchthaven waar we morgenmiddag weer vertrekken naar het noorden van Thailand ( Changmai).
Op de kamer gedoucht en omgekleed om onze eerste maaltijd te gebruiken langs de weg in een klein restaurantje. En dat was weer ff wennen. PITTIG .
Daarna zijn we naar onze kamer gegaan om de dag rustig af te sluiten.
De hitte slaat je ook meteen KO.
22 jan.
Vanmorgen ontbeten in de 7-eleven en naar de luchthaven Don Muang gereden met de taxi ( 15 minuutjes) en onze vlucht naar Changmai genomen.
15 minuten vertraging maar ja je hebt vakantie.
Nu zijn we aangekomen bij ons heel leuk hotel midden in het centrum bij de nightmarket. Vlak onder onze kamer ligt een kleine pool.
Knus want we zitten hier maar met ons tweeën.
Daar zitten we nu te relaxen bij de pool omgeven door groen.

1. Ans:
    22 januari 2016
    Lekker in de warmte en onderweg! Leuk om jullie weer te volgen, reis met jullie mee!!!!
  2. Arikus en Hanny:
    Hoi luitjes

Het genieten gaat nu echt beginnen. Lekker in Chang Mai na het wennen in Bangkok. Blijf jullie volgen als buurtjes. Veel plezier hè!!

Groetjessss
  3. Inge Stigter:
    22 januari 2016
    Heerlijk vertrouwd weer in Thailand. geniet er maar lekker van.
  4. Christa:
    22 januari 2016
    Zie t helemaal voor me. Enjoy
  5. Joop:
    22 januari 2016
    Hallo Globetrotters, geniet van een mooie reis en breng straks een beetje zomer mee terug.
  6. Janny en Nico:
    22 januari 2016
    Wat heerlijk klinkt dat allemaal, is wel een leuke afleiding om jullie verhalen te lezen en te volgen. Ik ga maar verder met dozen inpakken, misschien over een tijdje koffers pakken is toch leuker. Lekker genieten jullie
  7. Heidi:
    23 januari 2016
    En nu lekker genieten van alles enjoy x